Krkonoše - Sněžka

Z trutnovského autobusového nádraží vyjíždíme ranním spojem do Pece pod Sněžkou a ze zastávky na konečné pak pěšky na kabinovou lanovou dráhu, vzdálenou asi kilometr a půl. Spolu s námi míří k lanovce pár desítek turistů, kteří tvoří po chvíli již několikaminutovou frontu u pokladny. Po zakoupení lístku nastupujeme do čtyřmístné lanovky a užíváme si pohodové stoupání přes mezistanici na Růžové Hoře až na samotný vrchol Sněžky. Žádné kochání okolní krajinou se však nekoná. Jsme obklopeni mlhou a počasí nevypadá, že by tomu mohlo být během dne jinak.

Na poštovně Anežce, která je nejvýše umístěnou stavbou v České Republice, si kupujeme kromě pohledů i pláštěnku. Díky 100% vlhkosti, která tu dnes na Sněžce panuje, jsme totiž během chvilky všichni úplně promočení. Za snížené viditelnosti pořízujeme několik snímků a po malém občerstvení sestupujeme ze Sněžky po červeně značené cestě. Trasa Česko-polského přátelství směřuje k Slezskému Domu, který je jednou z nejstarších horských staveb v Krkonoších. Na křižovatce volíme modře značenou trasu, která nás zavádí na Úpské rašeliniště. Viditelnost sotva na padesát metrů a tak se aspoň z informační tabule dozvídáme co tu je k vidění.

Promočení přicházíme k Luční boudě, kde si dáváme malou přestávku. Restaurace je navzdory počasí úplně plná, ale netrvá dlouho a už si pochutnáváme na knedlíčkové polévce i pivu, z místního nejvýše postaveného pivovaru, Paroháč. Na recepci si kupujeme pár pohledů, magnetek i půllitr s logem místního pivovaru. Opět se soukáme do mokrých věcí a pokračujeme v cestě. Venku je sedmnáct stupňů tak nám v mokrých věcech není zase až taková zima.

Pokračujeme stále po červené přes Luční horu kolem Památníku obětem hor k Výrovce a dál k Chalupě na Rozcestí, kde odbočujeme po červené doleva. Přes Liščí horu a Liščí louku se dostáváme k Lyžařské boudě. I tady si děláme malou přestávku a využíváme nabídky k ochutnání výborné bramborové polévky s pravými hříbky a pivečka:-).

A jde se dál:-) Na cestě míjíme Lesní boudu i Hrnčířské boudy u kterých opět odbočujeme doleva na osadu Lučiny. Procházíme kolem Pražské boudy, Boudy Helena a Kolínské boudy. Na další turistický rozcestník narážíme v sedle pod Kolinskou boudou. Tady se napojujeme na 1. Krkonošskou cyklostezku vedoucí ke studánce Přátelství, kde začíná asi nejhorší část dnešní tůry. Stoupáme přes Václavák stále výš až k Černé boudě signalizující blížící se vrchol Černé Hory. Procházíme kolem chátrající Sokolské boudy směrem k horní stanici kabinové lanové dráhy.

Tady naše sedmnácti kilometrová tůra končí. Lanovkou si krátíme cestu z Černé Hory do Janských Lázní odkud se autobusem  za vydatného deště vracíme zpátky do Trutnova.